Direktlänk till inlägg 1 april 2021

Blåsippor

Av Sofia - 1 april 2021 19:33

När jag var liten vet jag att vi hade ett ställe i skogen där det växte mängder av blåsippor. Som ett blått hav. Man fick inte plocka - de var fridlysta. Dock vet jag inte hur väl det överrensstämmer med verkligheten. Man får hursomhelst inte gräva upp och förflytta. Som alltid tycker jag ju blommor är vackrare på plats än hemma i vaser men visst plockade man. Marken mellan kyrkan hemma i Norra Sandsjö är varje vår precis vit av vitsippor och en och en o annan bukett har man ju dragit hem som barn.

Nu har vi blåsippor på den egna tomten. Det är varje år en häftig känsla och uppenbarelse då de visar sig. Men de får stå kvar, de är så enormt vackra i sin fulla men blygsamma prakt. Färgen är helt fantastisk. Såg dem idag och kunde naturligtvis inte låta bli att föreviga dem.

Stängde ned datorn vid kl 17.00 Påsken kunde inte komma sämre kalendermässigt sett. Skärtorsdagen den förste april och den ekonomiska uppföljningen mars kan börja. Sen går det bort hela fyra dagar som är röda. Kan inte fortsätta förrän den 6 april... och nämdsmötet ligger ju där det ligger. Men vet ni., ibland blir det så och jag ska INTE starta upp datorn under påsken för att kämpa vidare med uppföljningen. Faktum är att eftermiddagen hade ett flow utan dess like så jag ligger ändå bra till. En jättego känsla.

Ha en häääääärlig påsk alla!!!

Vackert så det gör ont.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards