Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Sofia - 22 maj 2023 21:55

När jag gick hemifrån i morse gjorde det lite ont att lämna detta vackra. Se utsikten och spegelblank sjö i försommarskrud. Innan solen går upp. Det är magiskt vackert. Jag gick till jobbet i sommarklänning och kofta. Koftan fick jag ta av mig rätt omgående. När solemän började lysa ungefär vid Jysk-rakan, då blir det varmt även om bara klockan är lite över sju.

Det spås att det blir en sommar ā la 2018. Även om jag är glad i värme o sol blir jag lite orolig. Vattenbrist och hetta. Alla näringar behöver regn och vatten. Tänker på bönderna som är så beroende av dropparna.

Bestämde mig för att ta en tidigare buss hem. Ungås lite med Stella när alla kvällar denna veckan blir sena. Jag tog ett svalkande bad och idag var det verkligen inte svårt att doppa sig.

Sedan blev det gruppmöte Centerpartiet. Besök av förvaltningschefen Kultur och Fritid, Anna. En jätteintressant dragning om denna spännande förvaltning. Så mycket de gör. Alla aktiviter för barn och unga, samverkan med föreningar, biblioteken, konsten, kulturen och idrotten. Det händer massor. Fika på det och politiskt prat. Bra kväll!!

Nu är det sängen som gäller! Ny arbetsdag med späckat schema.

Det smärtar att lämna detta!

På morgonpromenaden till jobbet såg jag detta vackra.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards