Alla inlägg den 23 maj 2023

Av Sofia - 23 maj 2023 20:15

Hela denna vecka är det Äldrevecka i Nässjö kommun. Späckade dagar med mängder av aktiviteter för människor som levt lite längre. Å även yngre är välkomna förstås. Nu ska jag väl inte direkt påstå att något av Nässjös kommunalråd är direkt superunga men vi tillhör ännu inte 65+. Men vi kommer dit. Förhoppningsvis. Alternativet är inte glädjefullt.

Efter dagens första möte besökte vi alla tre vårt fina Parkgården och åt varsin våffla. Nässjös godaste enligt rykte och det smakade riktigt gott. Efter det fick vi testa alkoholfria drinkar som IOGT-NTO bjöd på samt informerade om alkoholens faror.

På eftermiddagen var det dags för en tur till Sandsjövik. Ytterligare ett trygghetsboende som Trygga Hems - Riksbyggen - erbjuder. Å när jag kommer hit trampar jag barndomsmark och minnena sköljer över mig. Under min barndom och uppväxt var jag nog lite blind, såg inte riktigt platsens skönhet. Det är så fint. Vid sjön, vid kyrkan, vid åkrarna. Här skulle jag absolut kunna tänka mig att bo när jag inte längre orkar att sköta om Solbacka.

Vi fick kika in i några av de lediga lägenheterna - det är nu bara några få som inte är uthyrda. Vi bjöds på grillad korv och underhållning av fenomenale Daniel Undfors. Vilken kille så duktig!! Han anpassar verkligen repertoaren efter publiken och hans mellansnack är på riktigt kul!

Bra dag med mina kollegor i demokratins tjänst.

Våffla på trygghetsboendet Parkgården

Utanför Sandsjövik. Äldrevecka-fixare Anna, Sara och Kent

Daniel Undfors in action

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards