Alla inlägg den 1 maj 2020

Av Sofia - 1 maj 2020 18:38

Så går vi in i maj månad. En månad som brukar vara mer än hektisk. Avslutningar i alla dess former för skola o förskola, föreningar o annat. I år blir det det nog lugnare på många sätt. Corona. Inga sammankomster med mycket folk. Igår firade de allra flesta valborg ensamma i sina hus, utan vänner och utan eldar.

Vi skapade vår egen brasa o jag njöt en stund av min gitarr tillsammans med KENT. Det bästa svenska band som någonsin funnits o så upphör gruppen. Min vän Susanne o jag tittade på avskedskonserten i Växjö för några år sedan. Vemodigt vackert! Men musiken lever kvar. Tack o lov!

Det hade varit roligare om jag filmat Jonas i går kväll. När han skulle filma mig o sången framför elden trodde han nog mer om sin kroppsliga förmåga än vad som var rimligt. Hopade upp på fåtöljens rygg o föll bakåt. Ja änglavakten var där o allt slutade lyckligt. Var dock nära till skratt under hela sången....

Idag har vi i regnkläder vandrat i skogen. Blött o kallt. Sov en stund efter den promenaden. Det har varit en såsig dag o inte mycket nytta har gjorts. Det måste få vara så ibland.

Trevlig första maj!

Valborgskväll

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards