Alla inlägg den 18 maj 2020

Av Sofia - 18 maj 2020 17:56

Gick hem lite tidigare idag. Vackert väder och helgens hemska vind hade mojnat. Glömde att fylla på med reservbananen. Efter en rätt skral lunch på Espressohouse var det inte tillräckligt. Fick soppatorsk i Vallbohaga. Ett rätt kraftigt sådant. När all energi bara rinner ur kroppen. Gjorde paus och letade i ryggsäcken efter något ätbart. Hade jag haft min andra väska hade det funnits både reservchoklad och nötter (känner mig själv). Inte i datorväskan. Jag såg den där bananen framför mig som en hägring, som vatten i öknen.

Började sakta gå in i skogen mot Solbacka och funderade på ätbara saker i naturen. Märkligt att man där och då längtade till hösten - då är naturen som ett skafferi. Blåbär, lingon... Jag letade efter gökört, vilket faktiskt smakar gott, men hittade inga. Granskott går att äta så jag malde i mig en näve. Lite beskt och syrligt men det gick ned. Faktum var att jag återfick (nästan) krafterna och tog mig hem. Kokade havregrynsgröt och den tallriken har nog aldrig smakat godare.

Nu ska jag skypa med mina centervänner som befinner sig på möte i Norra Sandsjö bygdegård. Tog mig friheten att inte åka dessa fem mil utan nyttjar tekniken. En sann Centerpartisk. Granskott till mellanmål o inget bilåkande. Grönt är skönt!

Mums

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards