Alla inlägg den 5 maj 2020

Av Sofia - 5 maj 2020 20:41

Att få komma hem o få hänga av sig hjärnan är skönt! Hela dagen har jag ägnat åt att siffror ska stämma på korsen och tvärsen, uppåt och nedåt, utochin och bakofram. Det kallas delårsrapport, tertial 1, uppföljning april. Å det ser så fint ut för Tekniska Serviceförvaltningen, siffrorna lirar mot budget med ett gott litet överskott. Det gäller att njuta - nästa månad ska de hårda besparingarna falla ut o sabba typ allt. Så är det i en kommun som har dålig ekonomi.

Men när jag går till jobbet nästan varje morgon, glädjer jag mig åt allt vi gör. Är glad när jag går på vårsopade gator, ser fina tillbyggda Åkerskolan, ser nyrenoverade tak o gallrad tätortsnära skog. För att inte tala om den nya bron som snart ska monteras på Södra vägen över stambanan. Häftigt!

Hem o plantera om små tomatplantor till större krukor. Om alla tar sig (vilket är en utopi) blir det 30 st. Jonas förberedde markarbete för kommande växthus där de ska bo, sedan. Jag är långt ifrån haj på det här så jag ringde min äldsta dotter som kan plantering långt bättre än jag. Hon har gener efter sin farmor o får god hjälp av sin svärmor som har ett gigantiskt växthus utanför Borås.

Jag är nöjd. Efter lite grusgångsrensning har det blivit sen kväll. I morgon får jag hänga på hjärnan igen - uppföljningsmöte med varje avdelningschef. Nu ska man få till en prognos oxå!

Natti!

Har inte en aning om jag gör rätt men skulle alla dö finns det tomatplantor att köpa!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards