Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Sofia - 13 maj 2020 19:44

Sjunger och övar. Jag har fått ett hedersamt uppdrag och det äger rum i morgon. Ska sjunga på min morbror Boije Rapps begravning. Min näst äldsta moster Majkens make har vandrat vidare. Sorgligt när ett liv tar slut men han var född 1921 så på sätt o vis är det livet. Å vilket liv? Änglar lär få roligt där uppe vill jag lova. Mamma var ju lillasyster o inte alls gammal när Boije började fria till Majken i Hägnen. Han introducerade både kortspel o stenkakor, har mamma berättat. Å det är den första människan jag sett med en tatuering. Ett stort skepp vill jag minnas.

Har inte jättemycket minnen av Boije - mamma var ofta hos Majken när jag var liten o var med, men han var mest i sin smedja som låg intill deras hus i Bodafors. Eller ligger för sonen Björn har tagit över. Å jag minns att han räddade pappas mjölkning några gånger då det blev strömlöst i Sandsjö. Han kom med sin Unomug (typ av jeep) o kopplade på sig på ledningen. Korna blev mjölkade men TV?n gick sönder (ojämn elfas lr nåt sånt).

Skulle leta upp nån bild på honom när Johanna var liten. Jag vet att alla mammas syskon kom med en sked och bebistitt när syskonbarnbarn kom till världen. Tyvärr gick jag bet. Hittade inget kort.

I morgon blir det en ?liten? begravning i Bodafors kyrka. Det är Covidtider. Jag ska göra mitt bästa för att göra dagen minnesvärd.

När jag letade minnen i Johannas första album hittade jag saker jag glömt. Saker jag skrivit o det är så kul att återse. Känner mig som en riktigt duktig mamma för en gångs skull!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards