Alla inlägg den 16 maj 2020

Av Sofia - 16 maj 2020 16:28

Att åka till Bringners i Eksjö är som att vandra runt i ett riktigt paradis. Alla möjliga sorters blommor, krukor och tillbehör i överflöd. Den där känslan av att vilja ha allt eller åtminstone väldigt mycket kommer direkt när man går innanför dörren och släpper inte taget för man har gått därifrån. Det är nog tur att Jonas är med och hindrar mig lite även om jag mest blir irriterad när jag hör dämpande kommentarer i min iver. Å andra sidan är det klokt att inte köpa tillbehör och grejer till t.ex växthuset då det faktiskt inte är på plats än.

Vi fick med oss en del ändå. Murgröna för att byta ut de som inköptes på Granngården för några veckor sedan.... De frös! Har aldrig hänt förut, kanske köpte jag murgröna för inomhusbruk och jag tänkte inte på att fråga eftersom de stod just UTE!

Två fina hängamplar pryder nu altanen och vi får väl hoppas att de inte blåser sönder härute. Vi har ett gigantiskt trädäck och altan och det krävs lite blomster för att mjuka upp det.

Vi har njutit av en runda i skogen oxå och hunnit titta på stenplattor som ska vara grunden till växthuset. Nu tar vi helg.

Fortsatt trevlig lördag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards