Direktlänk till inlägg 23 februari 2021

Kontraster

Av Sofia - 23 februari 2021 17:56

Ja det skiftar fort - från instensiv vinter till värmerekord på bara två veckor. Kung Bore - vad hände? Tog orken slut? Jag hade ställt in mig på flera veckor av tvåsiffriga minusgrader och då bara helt plötsligt....helt omvänt. Nästan lite för tidigt. Med betoning på nästan. Du ligger nog bara nånstans i en undanskymd snödriva och hämtar ny kraft för ett antal bakslag. För de kommer ju, man vet det. Men lyckan är total som när man igår kunde ta en löpartur utan mössa, utan vantar, utan dubbla underställströjor. Så underbart. Jag sprang i ren glädje och kände för första gången på flera månader törst i värmen - efter vatten. Å jag var genomsvettig när jag kom hem. Hade ändå på mig lite för mkt kläder.

Ännu mer total glädje idag. Pappa har fått tid för vaccin, dos 1. Helt underbart. Brev idag o spruta på torsdag. Men inte mamma som bor på samma adress. Hon är ju iofs tre år yngre men ändå...typ tänker samordning och risk att åka iväg till nån typ av kö. Men jag ska inte gnälla. Det är på G. Jag sa till mamma (PÅ SKOJ) - Du får väl ta en runda på cykeln eller med bilen så får vi fika med pappa!!

Jag ser ljuset i tunneln. Vaccinet kommer!!

Ha en go kväll!!

Kung Bore tröttnade helt plötsligt o det blev vår!

Tog en lunchrunda idag via vårt berg (340 möh) o under rundan fick jag den glädjande nyhet. Pappa går vaccin i veckan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards