Alla inlägg den 13 februari 2021

Av Sofia - 13 februari 2021 18:19

Igår var det grand finale ā la bokslut. Presentation av bokslutet från ledningsgruppen tekniska serviceförvaltningen inför kommunledningen. Tre timmar. ?Vi servar allt och alla? som vi brukar säga och det stämmer till hundratio procent. Vi ansvarar för kommunens fastigheter, fixar mat och håller rent, sköter skogen och ansvarar för gator och parker, säljer mark och tomter till företag och privatpersoner som vill bygga hus. Plus en massa mer...

Å siffrorna runt det hela är min syssla - fantastiskt stimulerande och roligt med skräckblandad förtjusning. Att presentera 2020 års siffror gick bra även om jag känner mig som en papegoja när jag rapar siffror och pratat om avvikelser upp och ned. Mest upp för vi gjorde ett fantastiskt resultat och mesta möjliga för skattekronorna. Trots Corona, trots personalbrist, sjukskrivningar och vakanser.

Så glad igår eftermiddag- nu har jag kämpar mig ur denna bokslutbubbla och kan stänga boken 2020 och öppna en ny - 2021. Spännande.

Idag - sol, vinter med behagligare temperatur. Långpromenad till stan. Chai Latte och ny energi. Sedan en tur till Landsbro o fira Jonas son Pelle som fyllde 29 år i går. Vi fick våfflor - såååå gott!!

Snart hemmagjord pizza och Mello. Go Eva Rydberg go!!

Ha en fin kväll!!

Underställ och kavaj - klädsel för Teams

Sol och backe är lika med Solbacka

Har snöat in på istappar- de är så vackra

Jonas o Molly o födelsedagsbarnet i bakgrunden som gör våfflor

Molly o bonusfarmor

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards