Direktlänk till inlägg 21 februari 2021

Sidenselma

Av Sofia - 21 februari 2021 19:34

Först en kommentar om Mello nr 3 igår. ÄNTLIGEN en bra låt till final. Tusse! Den du! Där var det känsla av Hero eller Euphoria. Jösse vilken vinnarlåt. Jag ringde fem gånger. Sååå bra var den. Må du vinna hela rasket!! Charlotte Perelli var oxå bra. Kul att startfältet (som var starkare igår) levererade de låtar jag ville. Å nu kan jag gnälla. Jag ringde.


Har blivit beroende och fattar inte att jag i 50 år har kunnat vara utan. Lakan av siden. Det var min frisör som rekommenderade silke som örngott och när jag satt och beställde klickade jag i även ett underlakan även om det var över min kostnadsgräns, minst sagt. Men efter första natten. Jisse vad skönt. Så mjukt, så lagom varmt och ja, så helt underbart. Jag sov verkligen bättre även om jag iofs brukar sova riktigt bra. Detta var verkligen skillnad. Testa det! Jag lovar, ni blir inte besvikna. Jag köpte från sidan SidenSelma och från beställning till leverans var det EN dag. Helt otroligt.


Natten till lördagen var dock ett undantag om jag ska gå in på sömnen... David undrade om han fick basta med ett par luar när de återvänt från bandy i Åby på fredagkvällen. Såklart att de fick. Lite knepigt när man kissnödig vaknar mitt i natten och upptäcker att duschen inklusive toan är upptagen. Tänkte jag skulle smita ut genom altandörren på baksidan av vårt sovrum. Då såg jag att där satt några grabbar i badtunnan oxå... Pinsamt värre. Fick panik. Jag messade David och skrev att jag var tvungen att gå på toa. Inget svar... Jag klädde på mig och gick ut i hallen, mötte två okända grabbar - nyduschade - jag sa att jag skulle vattna blommorna. Ja, jösses. Har huset bara en toalett så blir det kollision ibland med betoning på ibland. Jag kröp dock ned i mina silkeslakan och somnade om gott, icke kissnödig.


Idag laddade vi upp med datorskärm och bandy från Kalix. David skulle stå i målet. Kalix ligger bättre till i serien och är bättre men under kan ju ske. Det gjorde det inte utan NIF förlorade med 7-1. Ja, det var svåra bollar att ta (det jag fattar av bandy) men David har ju inte fått jättemånga tillfällen att visa vad han går för så det var en helt ok insats. Allt kan bli bättre till nästa säsong. NIF's nuvarande trupp är ung och det finns en stor pontiential. Jag ser redan fram emot nästa säsong. Förhoppningsvis Coronafri så vi får gå till Vallen och sitta i Stinsen Arena.


For till Landsbro på eftermiddagen och firade Molly som fyller två i morgon. Tiden går och flickebarnet blev så glad för Babblarpussel och sängkläder med Frost.


Ha en riktigt go söndagskväll! Jag längtar redan till silkeslakan och örngott!!


 

Ni kommer inte att ångra er om ni testar!!


 

Storebror hjälper gärna till att öppna lillasysters paket

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards