Alla inlägg den 6 september 2021

Av Sofia - 6 september 2021 19:29

Wow vilket väder vi har. Ingen vidare sol idag men så skönt!! Perfekt löparväder vilket jag testade på lunchen. Mittemellan uppföljning ekonomi för fastighetsavdelningen och samhällsbyggnadsavdelningen. Det är gudomligt skönt att rensa hjärnan totalt med alla siffror. Jag älskar dessa dagar. Dessa intensiva dagar - mitt i ett delårsbokslut. Varje minut är schemalagd och när mina avdelningschefer är så engagerade i sina siffror för Nässjös bästa. Alltså vad kan man mer önska som ekonom närmande har ansvar för förvaltningens siffror. Inte mycket. Låter kanske fånigt att skriva mina avdelningschefer men de är mina kollegor och jag känner mig som en tjatig chef lite då och då.

Efter en lång men bra arbetsdag blir det enchiladas med älgfärs, hemodlad paprika och vitlök. Jonas rensade frysen och den gamla älgen måste ge plats för den nya. Älgjakt den 8 okt o naturligtvis skjuts det en skogens konung i Jonas lag i Landsbro.

Ha en underbar kväll!

Å så STOOORT grattis kusin Bettan på din 50-årsdag. Minsta kusinen fyller tant. Hoppas du har haft en härlig födelsedag!! Kram från Tullan!

Hoppas kortet kom fram idag!

Älgenchiladas

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards