Alla inlägg den 17 september 2021

Av Sofia - 17 september 2021 18:24

Fredag! En mulen dag och kallt. Fredagsfikat med Kahoot. Alltid sååååå trevligt. Hårdrockstema och jag trodde jag skulle ha noll rätt men jag kom femma hursomhelst. Inte illa eller rättare sagt - inte illa gissat, ha ha?

Stämplade ut lite tidigare idag o gjorde en resa i kollektiv anda. Målet var Vetlanda där Jonas skulle möta upp mig och vi skulle gemensamt hämta hem vår nya pärla. En ny bil. En KIA hybrid från Småländska bil. Ska tankas billigt sen när vi får solpaneler (åtminstone under de solrika månaderna).

Smidigast åker man till Vetlanda via Nässjö men idag fick jag vända på rutten. Tog mig till Bodafors, bytte till buss mot Stensjön och därifrån med Krösatåget till Vetlanda. Allt klaffade och kl tio i fyra landade jag på stationen i Vetlanda. Det var nostalgi arr resa med buss 313 via Sandsjö - har jag inte gjort sen jag bodde hemma. Å att vända på skylten för tåget i Stensjön - det var oxå evigheter sedan.

Vi fick en genomgång av bilen, hur allt fungerar och alla finesser. Man behöver ju knappt göra nåt alls, det bromsar vid hinder, o piper när vi ligger för nära kant och mittlinje. Suverän bil och dessutom riktigt snygg.

Ha en go fredagskväll!

Nu vet tåget att jag ska med.

En riktig snygging. Båda! ;)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards