Alla inlägg den 22 september 2021

Av Sofia - 22 september 2021 19:22

Springer inte varje dag även om jag ofta får frågan? Max varannan dag. För att jag mår bäst av lite omväxling och uppehåll eller så är det ren inbillning. Vad vet jag. Jag är hursomhelst lite mer sugen om det går nån eller två dagar mellan passen. Men idag var vädret så bra och skönt med uppehåll och perfekta träningstemperatur så jag sprang. Sprang till Grimstorp och vidare mot Sjömilsås och hem. Har blivit en favoritrunda.

Har fått en helt annan inställning till Grimstorp BTW. Åker man igenom är det väl inte världens roligaste plats. En järnväg parallellt med väg. Men nu när vi bor nära och man har utforskat området runtom - det är vackert alltså. Sjöar som omringar samhället. Nära till naturen och stora staden - känner lite i magen att här kommer fler vilja bo. Nyss har kommunen rivit gamla skolbyggnaden - men vem vet i framtiden - vad som händer. Det kommer kanske att finnas underlag för förskolegrupper så man bygger nytt.

Vi köpte en låda lamm förra veckan. Nu gäller det att äta och hitta på rätter. Ikväll blir det lammfärsbiffar med vitlök och landets sista persilja. Gott!!!

Båten är uppdragen. Det känns ack så vemodigt att dra upp den, lägga den uppochner vid strandkanten. På lördag ska bryggorna upp. Sommaren är slut på riktigt och hösten är här.

Ha en go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards