Alla inlägg den 9 september 2021

Av Sofia - 9 september 2021 18:57

Nässjö är coolt. Är så stolt att få bo i en mellanstor ?lagom? stad. Nu bor jag ju iofs utanför. På landet i fullständig ro och frihet MEN jag är i city ofta.

Idag skulle vi kompletteringshandla till Stellas 17-årsfest på lördag och då passade vi på att kolla in nya utsmyckningen av staden. En perfekt tomvägg som bara slutade?.har fått stans finaste väggmålning. Bättre väder kunde målarinnan inte ha fått. Hon höll fortfarande på med lite finlir och slutliga justeringar när vi var förbi. Så fin. Målningen fångar verkligen in blicken.

Har slutligen lagat min tand idag. En toppning så att säga, den slutliga lagningen. En nyutexaminerad tandläkare skulle göra detta och jag tror han var lika rädd som jag. Han märkte min ångest och för att lugna stämningen sjöng han med i varenda låt som radion skvalade. Han skulle borra bort den provisoriska lagningen och lägga den slutgiltiga. Hur svårt kan det va? Hur löjlig får jag vara? Tanden är död men jag funderade ändå på bedövning. Ni fattar ju. Det gick bra hursomhelst även om jag tänkte - nu spricker tanden?. Å inte ett öre kostade denna fyra gånger långa behandling. Tandvårdsförsäkring- I like.

Firar in altantrappen idag. Man kan fira precis allt! Parabolen är flyttad och trappen är fri!

Ha en fortsatt go kväll!

Så fin!!

Trappen är fri från parabolen

En ljuvlig kväll

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards