Alla inlägg den 1 september 2021

Av Sofia - 1 september 2021 19:32

Å där stängde de månaden augusti (efter lunch) och man går och väntar på det där mejlet för det är startsignalen för ekonomisk uppföljning månaden före. Dessutom en viktig sådan. Delårsbokslut. Tertial 2 som det oxå kallas. Kärt barn har många namn. För det är kärt. Det är riktigt kul o lite spännande att se hur resultatet blir denna månad. Jag älskar mitt jobb även om de stressiga topparna är mastiga att ta sig igenom. Mina kollegor hade tagit hand om sina fakturor med den äran. Trots stulna datorer som är arbetsredskap för detta. De lånade ihop gamla burkar och hämtade ute på andra fastigheter som är våra. Problem är till för att lösas och det gjorde de verkligen.

Slet med siffrorna hela eftermiddagen och en stor bit är gjord. Nu är det bara prognosen för året som fattas och den kunskapen har avdelningscheferna med viss hjälp av mig. Det är två år sedan som jag började denna tjänst som förvaltningsekonom för tekniska och jag har lärt mig så oerhört mycket. Kan så mycket mer nu och har bra koll. En underbar känsla.

I kväll har vi gjort vår badplats fin (eller ännu finare). Vår klipp- och svabba-bort-fågelbajs-från-badbryggan-vecka. Jag koncentrerade mig på bajset plus tömma regnvatten i båten medan Jonas klippte. Till helgen kanske det blir ett bad. Vi har ju sagt att vi ska bada alla månader bryggan ligger i. Å det måste hållas.

Ha en go kväll!!

Solbacka beach

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards