Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Sofia - 1 maj 2022 15:56

En härlig söndag pågår. Första maj. Vindstilla och näst intill spegelblank sjö. Den var helt stilla i morse men sen började vattnet krusa sig. En härlig sovmorgon och efter några vakna stunder mitt i natten kunde jag somna om. Ungefär när fåglarna börja ljuda utanför. Då försvinner eventuella spöken och jag kan slappna av. Är inte van att sova helt själv och minsta lilla ljud ska analyseras och ha en hyfsat logiskt förklaring.

Efter frukosten sprang jag en mycket skön runda åt Sjömilsås - alltså dagens väder var så härligt. Ett par rejäla stånd av backsippor precis intill Holmavägen fick mig att pausa och fota. De är så söta.

När jag kom hem bara bestämde jag mig. Det ska badas. Första maj. Å jag doppade mig men absolut inte mer. Efteråt var jag pånyttfödd och det var otroligt skönt att sätta sig i badtunnan och återfå värmen. Detta var verkligen utanför min comfort zon, med råge. Det finns andra i området som har badat redan - utan att bryggorna var ilagda. Det är modigt och friskt!

Nu är det bara att börja packa. Tre dagar i Göteborg. Känner redan att resväskan kunde varit större. Nästan tre arbetsdagar går nu bort i värsta arbetsracet, uppföljning tertial 1 efter april. Ja, det måste ju gå. På nåt vis. Vi skulle åkt i mars men pga Omikron blev det flyttat.

Ha en fortsatt fin första maj!

Så fina

Vår fina badplats

Bildbevis av premiärdoppet - vad det nu är som ska bevisas?

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards