Alla inlägg den 7 maj 2022

Av Sofia - 7 maj 2022 18:12

.....idag är det Johannas födelsedag. Grattis till dig och grattis till mig. Min första tös som idag den sjunde maj fyller 26 år. I år är jag dubbelt så gammal som henne. I år och ingen mer gång. Tiden flyger. Känns inte så längesen du kom till världen och förändrade hela mitt liv. Eller rättare sagt hela världen. Min världsbild i alla fall. Älskar dig till månen och tillbaka. Ett uttjatat uttryck som inte heller stämmer. Älskar dig in i evigheten och oändligt och vad jag vet så är månen inom hyfsat räckhåll. Jag vet att du har blivit uppvaktad ordentligt idag och ikväll skulle du fira med vänner. Vi ses förhoppningsvis snart snart.

Förmiddagen bestod av finbesök. Henry och Alexandra var på väg mot Jönköping och tog sig tid med en fika här. Så otroligt kul att ha dem hemma en stund. Vi ringde Johanna och tillsammans med Stella och Jonas var vi en rejäl kör som sjöng för födelsedagsbarnet.

Planterade om alla tomatplantor, chili och paprika. Många stora krukor gick det åt. Nu väntar vattning, gödning och omsorg. Vi får hoppas att skörden blir god. Satt och tog en välbehövlig paus i växthuset. Underbart skönt i solen. Sådde lite basilika och timjan, så gott att ha framöver. En bra dag som har gått alldeles för fort.

Ha en forsatt skön lördag!



Grattis älskade Johanna

Finbesök

Växter på plats

Hallonsaft förstås en solig lördag

Gott att få bort plantorna från hörnet

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards