Alla inlägg den 22 maj 2022

Av Sofia - 22 maj 2022 15:09

Välbehövligt regn har fallit i dagarna två. Gudomliga droppar för allt som gror och växer. Härligt för framförallt för våra bönder men för alla som odlar och behöver väta.

Helgen har varit intensiv. Igår gick jag till stan, i regn, för handledarutbildning körkort Stella. Mitt tillstånd hade tydligen gått ut och redig som jag är går jag en ny kurs. Värsta fasan att bli stannad och papperna inte är i ordning. Var övertygad om att vi skulle få en fralla på den drygt tre h långa sittningen men icke. Var så hungrig när jag gick därifrån.

Under tiden fick Jonas upp glasen på altanen. Nu är det snart färdigt. Så skönt! Besök från Stenungsund kom och det är alltid lika mysigt. Isak fyller fyra månader idag - det går undan. Grill och glass med jordgubbar på det. Passade på att fira Miccan som fyller den första juni.

Idag var det frukost i ottan och sedan tog vi en morgonpromenad och la i båten. Spegelblank sjö. Våra gäster åkte vidare på dop och vi tog en promenad i regnet. Regnkläderna höll pall i två timmar men det var kallt. Nu väntar en bastu.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Fönster uppe mot skogen

Mysig kväll med Jonas dotter m familj

Liten mini båtpremiärtur

Morfar och Isak

Festfin Elise, snart tre år

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards