Alla inlägg den 13 november 2020

Av Sofia - 13 november 2020 18:23

Efter en lång och mycket märklig arbetsvecka är jag äntligen hemma, alltså jag har förflyttat mig 5 meter från hörnan av matsalsbordet till fåtöljen vid kaminen. Gränsen mellan jobb och fritid flyter ihop som en oformlig massa där det blir lite svårt att urskilja formerna. Jag börjar dock vänja mig vid just detta fenomen. Människan är mycket flexibel.

Det finns fördelar med detta hemmavarande. Jag har fått förmånen att äta frukost ihop med Stella innan hon tar moppen till skolan. Jag är hemma när hon kommer hem. Jag kan ta en löparrunda i dagsljus om kalenderns alla teamsmöte tillåter. Jag har nära till kylskåpet (det ska ju bli av att gå dit o öppna det dock....)

Den stora stora nackdelen är den sociala avsaknaden. Att se och träffa sina kollegor. Teams är en stor fördel och man ser fram emot all kontakt man kan få. Till o med ett knöligt möte om att lägga budget med en avdelningschef med delade dokument och allt vad det innebär kan kännas upplyftande. Just det det momentet tar ofantligt mycket längre tid. Har ont i magen för att bli färdig med allt.

Dagens höjdpunkt var quiz o fredagsfika med korridoren Samällsbyggnad o Arbetsutvecklingsavdelningen. Jag blev inbjuden och låg bra till ett tag. Hamnade dock utanför prispallen. Riktigt kul. Tack Johan för initiativet!

Brasa! Räkor! Vin! Nu har jag stämplat ut och känner fredagskänslan HEMMA!!

Jobba!

Hemma

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards