Direktlänk till inlägg 3 november 2020

Vill inte - vill inte - vill inte

Av Sofia - 3 november 2020 20:02

Jag känner mig lite som ett litet barn. När det hände (i ett barns värld) nåt otäckt eller obehagligt. Man blundande och önskade att allt ont vips var borta när man åter öppnade ögonen. Men jag har mentalt blundat hela eftermiddagen men Covid 19 försvinner inte - inte än på länge. Nu kommer hårdare restriktioner, inte träffa någon mer än familjen, jobba hemma, social distansering. Lite sluta leva. Man får acceptera och göra sitt bästa. Minska smittan o skona vården.

Men jag kan meddela att jag känner paniken i kroppen komma smygande. Jag kan göra mycket hemma, många arbetsuppgifter men kan inte göra allt. Å nu är det mer än full rulle på jobbet på alla fronter. Arbetet med budget 2021 börjar på allvar o sedan ett bokslut på det. Å tråkigt att inte få vara på jobbet o träffa kollegor.

Lite glädje så. Över fantastiska Johanna och hennes kreativitet, envishet och talang. Till Halloween skulle den vara klar. Klänningen! A la 1800-tal. A la serien Outlander som förövrigt Johanna tipsade oss om. Så underbart vacker, jag njuter när jag tittar på bilderna. Å vem kan vara rädd för vargen då? Inte ens Rödluvan! Ha, ha, ha! Jodå, både Oliver och katten Venice var utklädda.

Gin kväll på er!!

 
 
Lena

Lena

6 november 2020 20:30

Sååå vacker klänning, makalös!! hon skulle platsa i serien på tv om Drottningar...

Ja nu är den helgen förbi, men önskar att helgen som nu är blir fin & skön! /Kram

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sofia

6 november 2020 21:57

Hon är sååå duktig! Å klänningen blev helt underbar!!
Kram o go helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards